To od nauczyciela zależy, czy uczniowie z Internetu korzystają, czy zrzynają

Bardzo dobry tekst na tytułowy temat znalazł się w świetnym dziale Wyborczej - Szkoła 2.0:
Tamże - zachęta do nadsyłania tematów zadań dla uczniów, które motywują do samodzielnego i krytycznego myślenia ze wspomaganiem internetowymi źródłami w miejsce CTRL-C -> CTRL+V.
Od siebie dodam:
  • oczywiście kopiowanie z Internetu jest racjonalną reakcją uczniów na sztampę szkolną z poprzedniej epoki niedoboru informacyjnego,
  • oczywiście tematy czyniące kopiowanie nieracjonalnym są najczęściej lepsze, bardziej prokreatywne, lepiej odpowiadają dobrze pojętej misji dzisiejszej szkoły, jednak -
  • racjonalny dobór "tematów zadań" nie wyczerpuje ani potrzeb, ani możliwości nowoczesnej edukacji: dopiero razem z adekwatnymi podejściami, metodami pracy i reorganizacją całego procesu tworzą one nową jakość.